Google versus Yahoo & AltaVista

Google was in 1998 onbekend, voerde nooit reklame en is sinds anno 2004, de op 2 na meest geraadpleegde website ter wereld.
Opmerkelijk is dat Google in 6 jaar kon opklimmen tot een beursgang op Wall Street door mond-aan-mond reklame alleen.
Googles inkomsten komen van de lijst met groene links rechts van uw resultatenlijst.
Dat is het enige betalend gedeelte op Google!
Google is niet alleen de beste, het is ook een verademing om mee te zoeken.
Google is een beetje symbool (samen met de Linux-wereld) van het Internet dat democratisch wil blijven.
Ook het bedrijf met minder dan 50 werknemers mag er aan bod komen.
Via Google kan U websites van iedereen terugvinden.

Dit in tegenstelling tot Yahoo.
Al 4 jaar siert een Deense versie hun website.
In al die tijd nog steeds geen Nederlandstalige versie.
Dit taalgebied is in veel meer landen aanwezig.
Als men zakelijk gezien al zo dom is - bon, dan heb ik alvast er voor de rest ook geen vertrouwen in.
En dat blijkt ook in de feiten.
Probeer uw website eens aan te melden bij Yahoo.
Zonder bijna 300 EUR per jaar komt U niet in hun lijsten!

Alta Vista met zijn povere rubricering voor het Nederlands, probeert dit (als halve partner) voor Yahoo op te vangen.
Maar Engels en Nederlandstalige websites op één grote hoop blijven gooien is stuntelig.
Een schoolvoorbeeld van wel willen maar niet kunnen.

Besluit hieruit?
Dat verzint U zelf wel.


terug

maarit beginpagina